• Wpisów:3
  • Średnio co: 164 dni
  • Ostatni wpis:1 rok temu, 17:27
  • Licznik odwiedzin:1 518 / 657 dni
Jesteś niezalogowany. Niektóre wpisy dostępne są tylko dla znajomych.
 
Czy zdarzyło Ci się kiedyś otworzyć lodówkę i uświadomić sobie, że jedyne produkty żywnościowe, jakie w niej widzisz to raptem pół pomidora i cytryna? Co w takim przypadku zrobić na obiad? Aby tak się więcej nie stało, należy robić zakupy z nieco większą przezornością i w bardziej przemyślany sposób.

A dodatkowo możesz także przeczytać nasz dzisiejszy artykuł, w którym dowiesz się, jakie produkty żywnościowe powinny zawsze znajdować się w Twojej lodówce.


Jakie produkty żywnościowe powinny zawsze być w Twojej w lodówce?

Jeśli wybierasz się niebawem na zakupy, to powinieneś przygotować sobie zawczasu listę produktów, jakie należy zakupić opierając się na przedstawionych przez mnie poniżej propozycjach:

*Cytryny*

To właśnie cytrynę ujrzałeś w lodówce, gdy ją ostatni raz otwierałeś. Ten owoc cytrusowy cechuje się naprawdę korzystnymi właściwościami z punktu widzenia zdrowia, ale również jego smak doskonale sprawdza się w przypadku wielu potraw.

A gdy jesteś spragniony, to lemoniada przygotowana z wody, cukru, soku z cytryny i lodu będzie strzałem w dziesiątkę.

Jeśli natomiast chodzi o jedzenie, możesz użyć soku z cytryny do przyprawienia ryb, w charakterze składnika marynaty, a także różnych sałatek warzywnych. Cytryna jest idealnym produktem pomagającym obniżyć poziom soli w organizmie.

*Kolendra*

Należy ona do tej samej rodziny, co pietruszka, dzięki czemu można wykorzystać oba te produkty żywnościowe w kuchni w zależności od tego, który będzie łatwiejszy do znalezienia w sklepie.

Kolendra jest często stosowana w sosach, gulaszach i daniach z kurczaka jako przyprawa, znakomicie uzupełnia także smak warzyw i mięsa. Zawsze dobrze jest mieć w domu tę roślinę w doniczce i zerwać jej garść tuż przed użyciem


*Majonez*

Można go kupić lub zrobić to samemu. Jeśli jednak zrobisz samodzielnie majonez, to musisz pamiętać o tym, że podobnie jak inne produkty żywnościowe o krótkim terminie przydatności do spożycia nie może być przechowywany przez więcej, niż tylko kilka dni.

Majonez zawiera dużo witaminy E i jest stosowany w tysiącach przepisów, począwszy od kanapki, poprzez potrawy z mięsa, sałatki ziemniaczane lub z jajkami, na daniach z mięsem indyka skończywszy. Pozwól mu wzbogacić swoje ulubione potrawy jego wspaniałym smakiem.

*Musztarda*

Musztarda to kolejna przyprawa, która powinna być zawsze w Twojej lodówce. Możesz ją zrobić samodzielnie (razem z nasionami) lub zakupić już gotowe produkty żywnościowe. Niektórzy producenci oferują nawet musztardę w połączeniu z różnymi ziołami.

Jest ona idealna jako dressing w przypadku sałatek z warzyw zielonych, kanapek, gotowanych jarzyn, czerwonych mięs, wędlin i kiełbas.

*Masło*

Jest ono podstawą wielu przepisów wykorzystujących różne produkty żywnościowe, zwłaszcza mąkę i w większości przypadków także jako smarowidło do kanapek – więc zazwyczaj gdy wracasz głodny do domu po pracy i chcesz zjeść pierwszą rzecz, jaką ujrzysz będzie to kromka chleba z masłem, ewentualnie czymś jeszcze.

Masło jest tak uniwersalne, że może być stosowane zarówno w daniach słodkich, jak i słonych, w połączeniu z produktami surowymi lub gotowanymi, zimnymi lub gorącymi.



*Ser*

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów sera, dlatego też powinieneś w miarę możliwości wybierać ten gatunek, który jest najbardziej lubiany w Twoim domu. Ser biały na przykład może być wykorzystany do przygotowania przekąsek lub ciasta.

Ser mozzarella służy najczęściej do pizzy, z kolei ser homogenizowany jest używany zazwyczaj jako baza do wypełnienia ciast i ciastek. Istnieją także sery, które są wykorzystywane specjalnie do deserów, takie jak mascarpone lub ricotta.

Starty ser dodaje naprawdę sporo smaku różnym potrawom, takim jak zupy, gulasze i makarony.

*Jajka*

Mogą Ci one uratować dzień. Kilka jajek ugotowanych na miękko lub twardo w połączeniu z solą i oregano może zaspokoić pierwszy głód, do momentu aż wrócisz ze sklepu taszcząc różne inne produkty żywnościowe.
Jajka mogą zostać również wykorzystane do ciast, wypieków, deserów… Jeśli chcesz, możesz je smażyć, gotować je, ubijać lub łączyć je z wieloma innymi składnikami.

*Owoce o grubej skórce*

Najczęściej spotykane produkty żywnościowe w tej grupie to banany, jabłka oraz awokado. Są one naprawdę użyteczne, ponieważ oprócz naprawdę wspaniałego smaku mogą być przechowywane w lodówce przez co najmniej kilka dni i doskonale nadają się do zaspokojenia napadów głodu.

Mogą być spożywane na surowo i są także idealnym rozwiązaniem na przekąskę w oczekiwaniu na obiad. Ponadto owoce te są zdrową alternatywą żywieniową dla dzieci w praktycznie każdym wieku.


*Ziemniaki*

Niektórzy ludzie preferują trzymanie tych pochodzących z Ameryki Południowej bulw w lodówce, aby dłużej zachowały przydatność do spożycia. Nasze babcie zazwyczaj jednogłośnie stwierdzą, że ziemniaków w domu nigdy nie powinno zabraknąć.

Gdybyśmy mieli przejrzeć wszystkie produkty żywnościowe i wybrać ten jeden jedyny o najwszechstronniejszym zastosowaniu, ziemniaki zgarną nagrodę za pierwsze miejsce bez żadnych wątpliwości.

Możesz zjeść na przykład tłuczone ziemniaki, placki ziemniaczane, frytki, sałatkę z ziemniaków i jajek (te ostatnie są innym niezastąpionym w domu składnikiem według zdania większości babć), puree ziemniaczane lub na przykład w połączeniu z ośmiornicą, oliwą z oliwek i papryką.

*Cebula i czosnek*

Choć cebulę i czosnek same w sobie mają wiele zastosowań w sałatkach, to jednak oba te produkty żywnościowe mogą także urozmaicić praktycznie każdy inny posiłek.

Nawet kiepsko przyprawione danie meksykańskie lub włoskie o mdłym smaku, oparte o makaron oraz olej staje się wykwintną potrawą dla smakoszy dzięki dodaniu tych właśnie dwóch składników. Nie wspominając już nawet o ich niezliczonych korzyściach dla zdrowia.

*Szynka*

Wraz z serem może stworzyć najlepiej smakującą kanapkę w historii gastronomii. Odrobina szynki dojrzewającej może zostać uznana wręcz za przysmak bogów.

Jeśli pokroisz ją w kostkę i podsmażyć lekko na oliwie z oliwek i nałożysz na kromkę chleba tostowego, to otrzymasz bardzo smaczną i zdrową przekąskę przed obiadem.


Nabiał

Wspomnieliśmy już uprzednio o maśle oraz serze. Ale to nie jedyne godne uwagi produkty żywnościowe z kategorii nabiału, nie zapomnij o mleku i jogurcie. Zarówno mleko, jak i jogurt mogą być spożywane nawet bez dodatków (jeśli je lubisz).

Mleko można stosować zarówno w przypadku potraw słodkich, jak i słonych. Albo jako dodatek do pysznej kawy (z mlekiem) wypijanej w godzinach porannych. Zaleca się przechowywanie go w szklanych butelkach, co pozwoli dłużej zachować jego smak. Miej oko także na termin przydatności do spożycia.

*Śmietana*

Kolejny produkt mleczny, o którym możemy zrobić zupełnie osobny artykuł. Śmietana pełna, w połowie wymieszana z mlekiem, kremowa lub kwaśna może być zastosowana w różnych potrawach w zależności od potrzeb, zarówno słodkich lub słonych.

Wracając do przykładowego talerza makaronu, spróbuj go zjeść z odrobiną śmietany na wierzchu – z pewnością tego nie pożałujesz.

*Marchew*

Najlepszą właściwością tego warzywa jest to, że może być ono przechowywane w lodówce przez kilka dni. Warto pamiętać jednak o jednej przydatnej kwestii – a mianowicie, aby marchew zachowała świeżość należy zostawić ją w plastikowym opakowaniu, w którym ją kupiłeś i włożyć do szuflady na warzywa w lodówce.

Marchew można jeść na surowo jak i w postaci gotowanej, niezależnie od sposobu przygotowania pomoże w zaspokojeniu pierwszego głodu. Ogólnie rzecz biorąc marchewki w dowolnej postaci, tarte, pokrojone w kostkę, plastry i w całości są pyszne i zdrowe.
 

 

Woda z cytryną na pusty żołądek to napój o potężnych właściwościach przeciwwirusowych i antybakteryjnych, który pomaga zwalczać wszelkiego rodzaju wirusy, bakterie i mikroorganizmy, które na co dzień atakują nasz organizm.

Co więcej, dwie łyżki soku z cytryny dostarczają aż 23% dziennego zapotrzebowania organizmu na witaminę C, która jest odpowiedzialna za wzmocnienie odporności oraz zapobieganie rozmaitym chorobom i infekcjom.

Jeśli jeszcze nie poznałeś wszystkich zalet picia ciepłej wody z cytryna na czczo, koniecznie przeczytaj nasz artykuł i zmień swoje poranne nawyki już od dziś! Poniżej przedstawiamy 8 korzyści, jakie ten cudowny napój przynosi naszemu organizmowi.

Ciepła woda z cytryną

Woda z cytryną na czczo – nawilża organizm

Podczas snu nasz organizm traci wilgoć i następnego ranka należy uzupełnić owe ubytki płynów. Jedną z najlepszych form nawilżenia organizmu jest picie wody z cytryną na pusty żołądek. Woda doskonale nawilża, a z kolei cytryna przynosi dopiero co obudzonemu organizmowi wiele innych korzyści.

Zapobiega infekcjom dróg moczowych

Infekcja dróg moczowych



Woda z cytryną posiada właściwości przeciwwirusowe i antybakteryjne, które pomagają zapobiegać infekcjom dróg moczowych oraz skutecznie je zwalczają. Pamiętaj, że codzienne spożywanie ciepłej wody z dodatkiem soku z cytryny pomaga usunąć z dróg moczowych wszelkiego rodzaju bakterie i drobnoustroje.

Pomaga zachować szczupłą sylwetkę

Picie wody z cytryną na pusty żołądek przyspiesza pracę jelit, dzięki czemu toksyny i szkodliwe substancje zostają szybko wydalone z organizmu. Ponadto ten poranny eliksir zdrowia dostarcza sporej dawki błonnika, dzięki któremu odczuwamy sytość przez dłuższy czas, a co za tym idzie w ciągu dnia spożywamy mniejszą ilość kalorii.

Równoważy pH organizmu

Zawarty w cytrynie kwas cytrynowy doskonale równoważy pH organizmu. Pamiętaj, że wysoko przetworzone produkty, cukry, konserwanty czy koloranty zakwaszają organizm i sprawiają, że staje się on bardziej podatny na infekcje i choroby.

Ciepła woda z cytryną okaże się doskonałym rozwiązaniem na pozbycie się owej kwasowości.

Wzmacnia układ odpornościowy

Zawarta w cytrynie witamina C jest kluczem do prawidłowo działającego układu odpornościowego organizmu. Szklanka ciepłej wody z dodatkiem soku z cytryny jest silnym środkiem wzmacniającym odporność i zapobiegającym rozmaitym chorobom.

Poprawia trawienie

Prawidłowe trawienie

Picie wody z cytryną na pusty żołądek w wielkim stopniu poprawia trawienie – zapobiega zaparciom oraz przynosi ulgę w leczeniu chorób żołądka i przewodu pokarmowego, takich jak biegunka, gazy jelitowe, wzdęcia, zgagę czy powolny metabolizm.

Pomaga oczyścić organizm

W naszym organizmie każdego dnia gromadzi się ogromna ilość toksyn pochodzących ze spożywanej żywności i środowiska naturalnego oraz różnego rodzaju substancji chemicznych, które mogą niekorzystnie wpływać na nasze zdrowie oraz prowadzić do zaburzeń podstawowych funkcji najważniejszych organów.




Codzienne spożywanie ciepłej wody z cytryną pomaga oczyścić organizm – usunąć wszystkie toksyczne substancje, które mogą okazać się dla niego szkodliwe. Co więcej, pomaga zwalczać wolne rodniki, dzięki czemu zapobiega przedwczesnemu starzeniu się komórek organizmu.

Pomaga zachować piękną i zdrową skórę

Piękna i zdrowa skóra

Ciepła woda z dodatkiem cytryny dostarcza organizmowi sporej dawki antyoksydantów, które chronią skórę oraz zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się jej komórek. Ponadto witamina C odgrywa kluczową rolę w produkcji kolagenu oraz pomaga zachować elastyczność skóry.

Dodatkowo nawilża ją i pozwala uniknąć problemów takich jak trądzik.

Jak przygotowywać wodę z cytryną?

Przepis na poranny eliksir zdrowia i młodości jest niezwykle prosty, a jego przygotowanie nie wymaga żadnego wysiłku. Wystarczą dwa kroki, aby przygotować ten orzeźwiający i zdrowy napój.

Składniki
•Szklanka wody (250 ml)
•1 cytryna z ekologicznej hodowli

Sposób przygotowania

Wodę przelej do garnuszka i zagotuj na średnim ogniu, jednak nie doprowadzaj do wrzenia. W międzyczasie wyciśnij sok z jednej cytryny i wlej do podgrzanej wody. Spożywaj napój każdego ranka tuż po wstaniu z łóżka.

Pamiętaj, by nie dodawać do napoju żadnego słodzika, gdyż wówczas utraci on swą uzdrawiającą moc!
 

 
Ból głowy, zawroty, nudności, silne pragnienie, niesmak w ustach i inne nieprzyjemne dolegliwości, mogą nam towarzyszyć nawet przez cały dzień. Na szczęście znamy sposoby, od których skutki pijanego szaleństwa, możemy znieść znacznie łagodniej.

Przede wszystkim musimy pamiętać, że aby uchronić się przed kacem, należy zadbać o to już przed imprezą. Najlepiej sprawdzić się witamina C. Posiada bowiem właściwości przeciw utleniające. W trakcie picia i metabolizmu alkoholu, powstają wolne rodniki, które podtruwają nasz organizm. Witamina C jest w stanie je wyłapać i zneutralizować. Nigdy nie należy pić alkoholu na pusty żołądek. Danie powinno być solidne i pełne wartości odżywczych.

Tłuste potrawy wydłużają czas, w którym alkohol przedostaję się do krwi. Między drinkowaniem należy pić dużo wody mineralnej, oraz sięgać po różne przekąski. Dym tytoniowy może dodatkowo zaszkodzić organizmowi, ponieważ potęguje działanie alkoholu i zwiększa jego toksyczność. Po przebudzeniu zafundujmy sobie kolejną dawkę witaminy C, pijmy zatem oprócz wody, świeżo wyciskane soki owocowe i warzywne.

Ważny jest również potas, wybierzmy zatem między szklanką soku pomidorowego, a zupą w porze obiadowej. Najważniejsze jest jednak śniadanie, dobrze sprawdzi się tutaj jajecznica. Również miód może spełnić ważną rolę przy odtruwaniu, ponieważ zawarta w nim fruktoza, przyspiesza rozkład szkodliwego aldehydu octowego.

Podsumowując:


•Pij dużo wody, przed, w trakcie i po imprezie
•Nie pij alkoholu na pusty żołądek
•Pamiętaj o witaminie C
•Nie mieszaj alkoholu, wybieraj ten najmniej kolorowy
•Ogranicz liczbę wypalanych papierosów do minimum
•Zjedz śniadanie na drugi dzień
•Weź zimny prysznic

Jeżeli kac jest zbyt silny i wiesz, że żadne z powyższych rad nie poskutkują, sięgnij po środki farmaceutyczne, przeznaczone do zapobiegania i leczenia zatrucia alkoholowego np. 2KC. Jeżeli możesz sobie pozwolić na pozostanie w domu, spróbuj przespać uciążliwego kaca. Pamiętaj zawsze o umiarze, nasz organizm może odmówić posłuszeństwa, a wtedy reszta imprezy może nie być dla nas udana. A przecież najważniejsza jest dobra zabawa.



  • awatar Lovely Mess: Przydatna notka :)
  • awatar Pearlita: Miałam kaca raz w życiu po swojej maturze :D Okropność, na szczęście nie jestem koneserką alkoholu.
Dodaj komentarz ›/ Pokaż wszystkie (2) ›